Titulo
de la unidad: Movements of the Earth.
Nivel:
1º de la ESO
Asignatura:
Ciencias Sociales
L1:
Valenciano
L2:
Inglés
Organización
en el aula: De
las 3 horas semanales que tengo de clase, vehículo dos horas en
valenciano y la tercera la impartiría en inglés. De esta manera,
primero estudian los contenidos en su lengua materna y, el tercer
día, los refuerzan en inglés con otra metodología y organización
del aula. Evidentemente no son las mismas preguntas, ni la misma
manera de encarar el contenido; es enfrentarse de otra manera a la
materia.
Organización
de la unidad:
Pre-task: Previous Knowledge
1st Session: Content: Previous activity knowledge about the Earth
1. Complete the sentences
1) The Earth is the _______ planet in the solar system
2) Its surface is made up of _____ and water
Tasks: Rotation activities
2nd Session.
Watch the video and complete the chart with the main characteristic of the Rotation:
ROTATION
|
|
Duration
|
|
Direction
of movement
|
|
What
it consist of
|
|
Consequences
|
4th Session. Tasks: Seasons activities
- Are these sentences true (T) or false (F)? Rewrite the false sentences.
- In equinox the length of day is different than night
- Winter and autumn are solstices
- Spring begins 23rd of march
- In solstices the length of day is different than night
- In spring the Sun is directly over the Tropic of Cancer.
- In winter the lengths of day is different than night.
- In autumn the Sun is directly over the Equator
- The solstice of summer begins 21st of June
- Put the names from the box in the correct place at the picture.
Summer
/ 23 rd September / equinox / 21st June / Winter / solstice /
equinox / 21st March / solstice / Autumn / 22nd December / Spring
|
5th Session. Tasks: self-assessment: Flippity activity
Todas las respuestas y la corrección se haría con la presentación prezi
Si quereis ver de manera detallada mi uidad, aquí la teneis:
AICLE Unit: Movements of the Earth |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada